I don't do fashion, I AM FASHION
Bezoek onze fysieke winkels
Retourneren en ruilen

Retourneren en ruilen

Klik hier om je bestelling te ruilen of retourneren
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of omruilen? Online- of winkelaankoop.

Winkel aankopen retourneren of ruilen:
Aankopen die in de winkel zijn gedaan, kun je alleen omruilen of retourneren in de winkel. Deze aankopen kunnen niet retour gestuurd worden naar ons magazijn via een verzendbedrijf. 

Online aankopen retourneren of ruilen:
Voor het retourneren van één of meerdere artikelen kun je de QR-code op het meegestuurde factuur scannen of hier klikken. Heb je een account bij JHP Fashion? Dan kun je via ‘Mijn bestellingen’ je bestelling retour aanmelden.

Je hebt na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd om kenbaar te maken dat je een artikel wilt ruilen of retour wilt sturen. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel retour te zenden.

Wanneer je een omruil ipv een retour aanmeld zijn de retour kosten gratis.

Volg de stappen hieronder om uw retour of omruiling aan te melden.

Stap1
Stap2
Stap3
Stap4

Stap 1: Scan de QR code of klik hier.
Je wordt nu naar onze online retourmodule gestuurd. Hier kun je verder gaan met het aanmelden van je retour.

Stap 2: Vul uw email adres en ordernummer (1000….) in.
Je ordernummer kun je altijd terugvinden op de bijgeleverde factuur, in je bevestigingsmail of in je account. Zorg ervoor dat je hetzelfde e-mailadres invoert met welke je de bestelling hebt geplaatst. Klik op ‘Start mijn retourorder’.

Stap 3: Selecteer de producten die u wilt retourneren of ruilen.
Kies de items die je wilt retourneren of ruilen.

Stap 4: Kies een retourreden.
Geef aan wat de reden is waarom je het item wilt retourneren en klik op bevestiging rechts onderaan.

Stap 5: Kies een betaaloptie en of u het pakket wilt verzekeren.
In onze retourmodule kun je voor DPD kiezen als verzendbedrijf. Je kunt je pakket afgeven bij één van deze pakketpunten in je buurt. 

Ga naar betalen en kies de gewenste betaaloptie om het retourlabel af te rekenen.

Je krijgt ook de optie om jouw pakket te laten verzekeren. Dit kost €1,99 extra. Indien jouw pakket kwijt raakt of er iets mee gebeurd krijg je het aankoopbedrag vergoed tot een bedrag van €200,-. Mocht je ervoor kiezen het pakket niet te verzekeren dan is dit op eigen verantwoordelijkheid.

Stap 6: Stuur het pakket retour.
Verpak de retourzending zorgvuldig. Stop een kopie van de factuur in het pakket zodat wij weten van wie het pakket komt. Print het retourlabel uit en plak deze op de verpakking. Graag ervoor zorgen dat de nieuwe verzendlabel over de oude verzendlabel geplakt is zodat deze naar het juiste adres gestuurd wordt. Breng jouw pakket naar een DPD shop.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn product ruilen?

Jazeker, je kunt deze op dezelfde manier aanmelden als een retour mits het binnen het retourtermijn valt van 14 dagen. Schrijf in een opmerking dat je het item wilt ruilen en voor welke maat. Zodra het oude item bij ons aangekomen is, wordt het nieuwe item binnen 5 werkdagen gratis naar je opgestuurd.

Aankopen die in onze winkel zijn gedaan kunnen alleen geruild worden in de winkel. Deze kunnen niet retour gestuurd worden naar ons magazijn.

Ook kun je er altijd voor kiezen om het oude item te retourneren en zelf een nieuwe bestelling plaatsen.

Waar kan ik mijn ordernummer vinden voor het aanmelden van mijn retour?

Het ordernummer kun je altijd terugvinden op de bijgeleverde factuur, in de orderbevestiging e-mail of als je inlogt in je account.

Waar moet ik mijn pakket afgeven nadat ik mijn retour heb aangemeld?

In onze retourmodule kun je enkel voor DPD kiezen als verzendbedrijf. Je kunt je pakket afgeven bij één van de pakketpunten in je buurt. 

Wat zijn de retourkosten?

De kosten van het retour zenden zijn voor de klant. Binnen Nederland kun je een retourlabel voor €5,99 kopen via onze retourmodule. klik hier om uw retour aan te melden

Voor €1,99 kun je het pakket extra verzekeren, dit raden wij altijd aan.

LET OP! Mocht je het pakket onverzekerd versturen is dit op eigen verantwoordelijkheid. 

Mocht je het pakket via een ander verzendbedrijf willen sturen, is dit voor eigen rekening en op eigen verantwoordelijkheid.

Retourneren vanuit het buitenland kan vanuit de volgende landen:
-        Nederland
-        België
-        Oostenrijk
-        Bulgarije
-        Tsjechië 
-        Duitsland
-        Denemarken
-        Estland
-        Spanje
-        Finland
-        Frankrijk
-        Engeland 
-        Griekenland
-        Kroatië
-        Ierland
-        Hongarije
-        Italië
-        Litouwen
-        Luxemburg
-        Letland 
-        Monaco
-        Polen
-        Portugal
-        Roemenië
-        Zweden
-        Slovenië

Wat is het retourtermijn?

Je hebt na ontvangst van de bestelling 14 dagen de tijd om kenbaar te maken dat je een artikel wilt ruilen of retour wilt sturen. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel retour te zenden. Na deze periode kunnen wij de retour afwijzen en terugsturen als deze retour gestuurd wordt.

Kan ik mijn product nog retourneren of ruilen als het label eraf is?

Helaas is het niet mogelijk om items te retourneren als deze niet meer in originele staat zijn. Natuurlijk mag je de items wel passen, maar is deze voor een langere tijd gedragen dan kunnen wij deze niet retour nemen. Mocht er een andere reden voor zijn dat het item niet in originele staat is, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@jhpfashion.nl. Zij zullen dan uitzoeken of deze retour gestuurd kan worden of niet.

Kan ik mijn winkelaankoop retourneren of ruilen?

Aankopen die in de winkel zijn gedaan, kun je alleen omruilen of retourneren in de winkel. Deze aankopen kunnen niet retour gestuurd worden naar ons magazijn via een verzendbedrijf.

Krijg ik mijn verzendkosten ook terug als ik mijn bestelling retourneer?

Als je de gehele bestelling retourneert krijgt je het gehele aankoopbedrag plus de verzendkosten teruggestort. Mocht je toch één of meerdere artikelen van de hele bestelling houden dan krijg je de verzendkosten niet teruggestort.

Kan ik mijn item uit de sale retourneren?

Jazeker, voor items die zijn afgeprijsd gelden dezelfde retourvoorwaarden als items van onze nieuwe collectie. Je kunt deze items op dezelfde manier retourneren.

Hoe kan ik checken of mijn retour bij jullie is aangekomen?

Als je je retour hebt aangemeld via onze retourmodule ontvang je vanzelf een e-mail met de track&trace en wanneer uw pakket is aangekomen. Zo kun je zelf altijd in de gaten houden of deze al is aangekomen. Ook kun je in je account altijd zien of je retour al is verwerkt. 

Hoe snel word ik terugbetaald na het retourneren van één of meerdere items?

Zodra het pakket bij ons is aangekomen wordt deze binnen 14 dagen verwerkt. Mocht je voor een omruiling gekozen hebben, wordt het nieuwe item binnen 5 werkdagen naar je opgestuurd na ontvangst in ons magazijn.

Is het al meer dan 14 dagen nadat er op de track&trace te zien is dat deze bij ons is aankomen? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@jhpfashion.nl.

Welke items kan ik niet retourneren?

Alle kleding kan geretourneerd worden tenzij deze niet meer aan onze retourvoorwaarden voldoen.

Om Hygiënische redenen kunnen wij de volgende items niet retour accepteren. Wordt deze alsnog retour gestuurd, hebben wij het recht het retourpakket af te keuren.
-        Zwemkleding zonder hygiënestrip
-        Ondergoed dat gedragen of gepast is (deze moeten dus onaangeraakt in de originele verpakking zitten om het retourneren)
-        Items die niet in originele staat geretourneerd worden
-        Gedragen artikelen
-        Artikelen die geretourneerd worden zonder originele prijskaarten

Ik heb JHP coins gebruikt bij mijn aankoop, krijg ik deze terug bij het retourneren?

Natuurlijk krijg je de JHP Coins automatisch terug op je account als je een bestelling (gedeeltelijk) retourneert. Zodra je retour verwerkt is door onze ruil en retourafdeling zal je deze JHP Coins weer terugzien in je account.

Wat gebeurt er als mijn pakket kwijtraakt als ik deze retour gestuurd heb?

Bij het afrekenen van je retourlabel krijg je de optie om het pakket te laten verzekeren. Dit kost €1,99 boven op de kosten van het retourlabel. Indien jouw pakket kwijtraakt of er iets mee gebeurt krijg je het aankoopbedrag vergoed tot een bedrag van €200,-. Mocht je ervoor kiezen het pakket niet te verzekeren dan is dit op eigen verantwoordelijkheid.

Let op: Indien je meer bestellingen hebt geplaatst, kunnen deze niet in 1 retourpakket geretourneerd worden. Indien beiden orders wel samen in een retourpakket verstuurd worden, ben je niet verzekerd voor de goederen.

Hoe kan ik mijn bestelling van één van jullie partners retourneren?

Voor bestellingen van To Be Dressed of Miinto kun je jou retour aanmelden en een verzendlabel ontvangen via de website van To Be Dressed of Miinto zelf. (Dit geldt overigens ook voor andere partner bestellingen).

Ik heb een klacht over een product of een beschadigd product ontvangen

Is er iets mis met één of meerdere producten uit uw bestelling? Dat is natuurlijk heel vervelend!

Heb je bijvoorbeeld een defect product ontvangen? Neem dan contact op met onze klachtenafdeling via service@jhpfashion.nl. Graag je ordernummer en je klacht vermelden in de e-mail en onze klachtenafdeling zal uitzoeken of en wat eraan gedaan kan worden.

Voor meer informatie over beschadigde items of andere klachten kun je op jhpfashion.nl/klachten meer lezen.

Klantenservice

Heb je nog vragen?

Via onderstaande link vind je een handig overzicht met antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen